PODGRZEWACZ GRAWITACYJNY MODEL: D-12-850T



BUDOWA, KORZYŚCI I ZALETY STOSOWANIA

Podgrzewacz grawitacyjny, to tradycyjne, niezawodne urządzenie grzejne. Jego działanie opiera się na zasadzie swobodnej, grawitacyjnej cyrkulacji podgrzewanego płynu. Jedyną ruchoma częścią podgrzewacza są styki termostatu i dlatego prawie nie ulega zużyciu. Podgrzana, lżejsza ciecz przemieszcza się do góry, a w jej miejsce zasysana jest cięższa, zimna ciecz. Następuje naturalna cyrkulacja w układzie chłodzenia, przez co ogrzany zostaje cały kadłub silnika.

Podgrzewacz grawitacyjny produkowany jest, jako model o mocy 850W, zasilany prądem zmiennym o napięciu 230V. Wykonany jest z odlewu stopu aluminium. W korpusie komory grzejnej modelu D-12-850T wykonane są dwie końcówki przyłączeniowe, usytuowane w jednej płaszczyźnie, względem siebie pod kątem 90 stopni. Mają one średnicę 18 mm i służą do wpięcia podgrzewacza w obieg chłodzenia bloku silnika. W komorze grzejnej umieszczony jest grzejnik elektryczny zamocowany do pokrywy stalowej. Pokrywę stalową przykrywa osłona plastikowa, wewnątrz której znajdują się połączenia elektryczne wraz z termostatem sterującym pracą podgrzewacza. Całość połączona jest za pomocą śrub i uszczelek. Pokrywa stalowa wyposażona jest w ramię z dwoma otworami, co umożliwia zamocowanie podgrzewacza przy pomocy śrub do korpusu silnika lub osobno wykonanej konstrukcji wsporczej.

INSTALACJA PODGRZEWACZA

Model D-12-850T należy wpiąć w ściśle określony sposób zgodnie z rysunkiem zamieszczonym poniżej oraz w instrukcji obsługi i podłączenia. Tylko takie wpięcie podgrzewacza gwarantuje prawidłowe, grawitacyjne działanie urządzenia i szybkie ogrzanie bloku cylindrów. Należy zachować swobodny, grawitacyjny przepływ cieczy przez podgrzewacz. Im niżej względem górnego poziomu cieczy chłodzącej, zamontowany jest podgrzewacz, tym sprawniej działa obieg grawitacyjny.

Instalacja podgrzewacza
Aby zamontować podgrzewacz należy:
  1. Określić średnicę otworu w dolnym przewodzie gumowym łączącym chłodnicę z blokiem silnika. W tym celu powinno się zmierzyć średnicę zewnętrzną tego przewodu i odjąć od niej dwie grubości ścianki przewodu. Im większa średnica zewnętrzna, tym większa grubość ścianek. Należy przyjąć, że od zmierzonej średnicy zewnętrznej przewodu należy odjąć 7-10 mm. Przykładowo:, jeżeli zmierzona średnica przewodu gumowego wynosi 60 mm, to otwór będzie miał wymiar około 50 mm. Określenie wymiaru otworu w przewodzie gumowym potrzebne jest do dobrania odpowiedniego "dużego lub średniego trójnika przyłączeniowego".
  2. Drugi "mały trójnik przyłączeniowy" ma średnicę standardową 18 mm i służy do wpięcia podgrzewacza w przewód gumowy zasilający nagrzewnicę.
  3. Odgałęzienia trójników przyłączeniowych mają średnicę 18 mm. W te odgałęzienia, przy pomocy dodatkowego węża gumowego i opasek zaciskowych, wpina się podgrzewacz.

    Prawidłowo zamocowany podgrzewacz dla właściwego działania powinien przyjąć jedną z dwóch wymaganych pozycji.

    Jedynie dwie prawidłowe pozycje zamocowanego podgrzewacza gwarantują skuteczne działanie. Obie pozycje przedstawia rysunek powyżej.

    Pierwsze położenie: podgrzewacz zamocowany pionowo, plastikową pokrywą do dołu. Króciec przyłączeniowy, znajdujący się w osi podłużnej podgrzewacza winien być skierowany pionowo do góry. Dopuszcza się odchylenie od pionu do 20 stopni.

    Drugie położenie: podgrzewacz zamocowany skośnie w taki sposób, że króciec przyłączeniowy znajdujący się obok plastikowej pokrywy skierowany jest do góry, a oś podłużna podgrzewacza odchylona jest od poziomu o kat 10 do 45 stopni.

    Tylko takie zamocowanie podgrzewacza gwarantuje grawitacyjne odpowietrzenie komory grzania i prawidłową, bezawaryjną, długotrwałą eksploatację.
KOMPLETACJA URZĄDZENIA

Na kompletny podgrzewacz zapakowany w karton składa się aluminiowa komora grzania z zamocowaną grzałką elektryczną osłoniętą plastikową pokrywą i kablem przyłączeniowym z wtyczką dwubiegunową ze stykiem uziemiającym oraz dwie opaski ślimakowe.

Dodatkowo, na życzenie klienta, do podgrzewacza mogą zostać dołączone:
  1. Duży lub średni, aluminiowy trójnik przyłączeniowy na gruby, dolny przewód gumowy między chłodnicę i blok silnika o wymiarach końcówek przelotowych od 25-70 mm w typoszeregu, co 5 mm z odgałęzieniem bocznym 18 mm.

  2. Mały, aluminiowy trójnik przyłączeniowy na wąż małego obiegu-nagrzewnicy o wymiarach końcówek przelotowych i odgałęzienia 18 mm.

  3. Przewód gumowy, zbrojony służący do podłączenia podgrzewacza do obu trójników w ilości 1 mb.

  4. Ślimakowe opaski zaciskowe o odpowiednich wymiarach w ilości 8 szt.

    Użytkownik wg własnych potrzeb decyduje o kompletacji zamówienia.
TEST PODGRZEWACZA ORAZ USUWANIE USTEREK

Test podgrzewacza można wykonać jedynie po poprawnym zamontowaniu podgrzewacza, zalaniu układu chłodzenia płynem i odpowietrzeniu.

  1. Podłączyć wtyczkę kabla zasilającego do gniazdka trzybiegunowego, w celu wykonania krótkiego testu podgrzewania. Prawidłowa praca podgrzewacza charakteryzuje się równomiernym nagrzewaniem korpusu podgrzewacza oraz przemieszczaniem się grzanego płynu w górę w kierunku bloku silnika. Prawidłowo zainstalowany podgrzewacz grzeje nieprzerwanie do osiągnięcia przez jego korpus temperatury w przedziale zadziałania termostatu, to jest około 50 ?.
  2. Jeśli podgrzewacz nie pracuje jak powyżej, należy go bezwzględnie, natychmiast wyłączyć. Następnie należy sprawdzić: a) czy układ nie jest zapowietrzony i ewentualnie odpowietrzyć go poprzez dobranie właściwej, wymaganej pozycji podgrzewacza opisanej powyżej,
    b) czy poziom cieczy chłodzącej jest odpowiedni, a podgrzewacz zalany cieczą,
    c) czy ciecz chłodząca nie jest zamarznięta,
    d) czy przewody gumowe nie są załamane (blokują przepływ cieczy).
  3. Rozgrzanie silnika zajmuje w zależności od temperatury otoczenia i wielkości silnika od 40 do120 minut.
<< POWRÓT
Polityka cookie: Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.