D12-8003 1000W, 1500W z kablem zasilającym DEFA

D12-8003  1000W, 1500W z kablem zasilającym DEFA
Cena:
470.00
Opcja:
+ Do koszyka
Dane techniczne:

Pompowy Moc: 1000 W. Napięcie: 230V Prąd: 50Hz Kl.izol. 'I' IP 40 Fi końcówek 16 mm

Instrukcja montażu i użytkowania: Pobierz
Certyfikat: Pobierz
Masz prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Koszty zwrotu zamówienia ponosi kupujący. Szczegółowe informacje w regulaminie.


Model z wtykiem mini plug DEFA oraz zestawem kabli przyłączeniowych do montażu w zderzaku.


Wersja skandynawska przystosowana do zasilania z gniazdek zabezpieczonych bezpiecznikami 6A.


 


BUDOWA, CECHY I KORZYŚCI STOSOWANIA


 


Podgrzewacz pompowy, to nowoczesne, szybkie w działaniu urządzenie grzejne służące do podgrzania bloku cylindrów w silniku spalinowym. Wyposażony jest w grzejnik elektryczny o mocy 1000W zasilany prądem przemiennym o napięciu 230V oraz pompę tłoczącą. Podstawową jego zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa. Takie wykonanie daje możliwości zamocowania niemal w każdej komorze silnika. W przeciwieństwie do podgrzewacza grawitacyjnego ma wewnętrzną pompę cyrkulacyjną, dzięki czemu jest bardziej efektywny i szybciej rozgrzewa silnik. Przy użyciu podgrzewacza, nawet zimą rozruch silnika jest tak prosty jak latem. Dzięki rozruchowi rozgrzanego już silnika, zużywa się on wolniej, spala mniej paliwa i jednocześnie wytwarza mniej szkodliwych spalin. 


Ma zastosowanie do samochodów osobowych, dostawczych i mniejszych samochodów ciężarowych.


 


ZASADA DZIAŁANIA


 


Działanie podgrzewacza silnika EPS ELEKTROWARM jest możliwe dzięki zastosowaniu wewnętrznej pompy cyrkulacyjnej i grzejnika elektrycznego umieszczonych w zwartej obudowie. Podgrzewacz należy podłączyć szeregowo do przewodu gumowego (węża) nagrzewnicy. Po włączeniu podgrzewacza, jego pompa tłoczy ciecz chłodzącą, która krąży wokół grzejnika elektrycznego i cylindrów silnika. Podgrzewacz rozgrzewa ciecz, która nieprzerwanie podgrzewa silnik do momentu, gdy podgrzewacz zostanie wyłączony przez termostat. 


Uwaga: zastosowana w podgrzewaczu pompa jest pompą tłoczącą, a jej wirnik smarowany jest cieczą chłodzącą silnika. Przed włączeniem podgrzewacza upewnij się, że jego komora jest zalana cieczą chłodzącą silnika (sucha pompa nie zassie cieczy). Praca pompy bez płynu (na sucho) doprowadzi do jej trwałego uszkodzenia i utraty gwarancji. 


 


ZALETA


 


Uniwersalna i prosta instalacja


Podgrzewacz EPS ELEKTROWARM ma zwartą, kompaktową budowę, dzięki temu łatwo znaleźć dla niego miejsce w komorze silnika. Odległość pomiędzy złączką wejściową, a złączką wyjściową wynosi 75 mm (tyle przewodu należy wyciąć). Średnica złączki pasuje do większości samochodów osobowych i dostawczych. Zapewnia to możliwość uniwersalnego stosowania i prostą instalację. 


 


PRACA AUTOMATYCZNA


 


W podgrzewaczu zamontowany jest termostat, który automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 stopniach Celsjusza i włącza je ponownie przy około 50 stopniach. 


 


WYSOKA NIEZAWODNOŚĆ PRACY


 


W podgrzewaczu grawitacyjnym, bez wbudowanej pompy, każda najmniejsza ilość powietrza w układzie chłodzenia blokuje obieg cieczy chłodzącej, a podgrzewacz często z tego powodu ulega awarii. Wewnętrzna pompa cyrkulacyjna zapobiega występowaniu tego problemu, dzięki czemu podgrzewacz silnika EPS ELEKTROWARM wykazuje wysoką niezawodność pracy. 


 


INSTALACJA, BARDZO WAŻNE!!!


 


Podgrzewacz należy podłączyć szeregowo do węża nagrzewnicy, lub innego węża krótkiego obiegu w silniku w taki sposób, aby zaznaczony na podgrzewaczu kierunek przepływu cieczy skierowany był do silnika. Opcjonalnie podgrzewacz można włączyć równolegle pomiędzy ciepły i zimny przewód nagrzewnicy przy pomocy dwóch trójników przyłączeniowych będących na wyposażeniu podgrzewacza, lub pomiędzy przewód nagrzewnicy i chłodnicy za pomocą oferowanych osobno trójników przyłączeniowych i zaworu zwrotnego. Rysunki i schematy przedstawione powyżej pokazują miejsca i sposób  włączenia podgrzewacza.


W obiegu cieczy pomiędzy podgrzewaczem, a silnikiem nie może być żadnej przeszkody, np. w postaci termostatu czy zaworu. Przeszkoda blokująca swobodny przepływ cieczy powodować będzie nieprawidłowe, bardzo krótkie cykle pracy podgrzewacza, co może spowodować trwałe uszkodzenie termostatu oraz grzejnika.



Polityka cookie: Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.