D12-8005 2900W

D12-8005  2900W
Cena: 369.00 zł Napięcie: 230V Produkt chwilowo niedostępny
Dane techniczne:

Pompowy Moc: 2900W Napięcie: 230V Prąd: 50Hz Kl.izol. 'I' IP 40 Fi końcówek 16 mm

Instrukcja montażu i użytkowania: Pobierz
Certyfikat: Pobierz
Masz prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Koszty zwrotu zamówienia ponosi kupujący. Szczegółowe informacje w regulaminie.



BUDOWA, CECHY I KORZYŚCI STOSOWANIA


 


Podgrzewacz pompowy, to nowoczesne, szybkie w działaniu urządzenie grzejne służące do podgrzania bloku cylindrów w silniku spalinowym. Wyposażony jest w grzejnik elektryczny o mocy 2900W, zasilany prądem przemiennym o napięciu 230V oraz pompę tłoczącą. Podstawową jego zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa. Takie wykonanie daje możliwości zamocowania niemal w każdej komorze silnika. W przeciwieństwie do podgrzewacza grawitacyjnego ma wewnętrzną pompę cyrkulacyjną, dzięki czemu jest bardziej efektywny i szybciej rozgrzewa silnik. Przy użyciu podgrzewacza, nawet zimą rozruch silnika jest tak prosty jak latem. Dzięki rozruchowi rozgrzanego już silnika, zużywa się on wolniej, spala mniej paliwa i jednocześnie wytwarza mniej szkodliwych spalin.


Polecany jest szczególnie do stosowania w samochodach ciężarowych.                                                                                                                    


ZASADA DZIAŁANIA


 


Działanie podgrzewacza silnika EPS ELEKTROWARM jest możliwe dzięki zastosowaniu wewnętrznej pompy cyrkulacyjnej i grzejnika elektrycznego umieszczonych w zwartej obudowie.


Podgrzewacz należy podłączyć pomiędzy przewody gumowe, łączące silnik z nagrzewnicą w taki sposób, aby przepływ cieczy przez podgrzewacz skierowany był do silnika. Do podłączenia należy użyć trójniki i opaski zaciskowe. Jeżeli przewody gumowe, do których ma być wpięty podgrzewacz mają średnicę większą od średnicy końcówek podgrzewacza, należy zamówić i zastosować dodatkowo odpowiednie trójniki.


Po włączeniu podgrzewacza, jego pompa tłoczy ciecz chłodzącą, która krąży wokół grzejnika elektrycznego i cylindrów silnika. Podgrzewacz rozgrzewa ciecz, która nieprzerwanie podgrzewa silnik do momentu, gdy podgrzewacz zostanie wyłączony przez termostat. 


Uwaga: zastosowana w podgrzewaczu pompa jest pompą tłoczącą, a jej wirnik smarowany jest cieczą chłodzącą silnika. Przed włączeniem podgrzewacza upewnij się, że jego komora jest zalana cieczą chłodzącą silnika (sucha pompa nie zassie cieczy). Praca pompy bez płynu (na sucho) doprowadzi do jej trwałego uszkodzenia i utraty gwarancji. 


 


ZALETA


 


Uniwersalna i prosta instalacja


Podgrzewacz EPS ELEKTROWARM ma zwartą, kompaktową budowę, dzięki temu łatwo znaleźć dla niego miejsce w komorze silnika. Średnica końcówek przyłączeniowych pasuje do większości samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Zapewnia to możliwość uniwersalnego stosowania. 


 


PRACA AUTOMATYCZNA


 


W podgrzewaczu zamontowany jest termostat, który automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 stopniach Celsjusza i włącza je ponownie przy około 50 stopniach. 


 


WYSOKA NIEZAWODNOŚĆ PRACY


 


W podgrzewaczu grawitacyjnym, bez wbudowanej pompy, każda najmniejsza ilość powietrza w układzie chłodzenia blokuje obieg cieczy chłodzącej, a podgrzewacz często z tego powodu ulega awarii. Wewnętrzna pompa cyrkulacyjna zapobiega występowaniu tego problemu, dzięki czemu podgrzewacz silnika EPS ELEKTROWARM wykazuje wysoką niezawodność pracy. 


 


INSTALACJA, BARDZO WAŻNE!!!


 


Podgrzewacz należy podłączyć zgodnie ze wskazówkami zawartymi w instrukcji obsługi.


 



 




Polityka cookie: Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.